الرئيسية / سلايد / مي كساب تفكر في اعتزال “السوشيال ميديا” بسبب رفض المجتمع

مي كساب تفكر في اعتزال “السوشيال ميديا” بسبب رفض المجتمع

كشفت الفنانة مي كساب عن معاناة الشخصيات العامة من تدخلات “المجتمع” خاصة على مواقع التواصل الاجتماعي، مؤكدة أنها كادت أن تعتزل “السوشيال ميديا” لما واجهته من صعوبات ومحاولة كل واحد من المعجبين أن يفرض عليها وجهة نظره أثناء تعليقها على الأحداث العامة والفنية.

مي دعمت الكاتبة المبدعة غادة كريم التي تعرضت لانتقادات بعدما وجهت رسالة تحذير تتعلق باضطراب الفنان أحمد الفيشاوي النفسي بعد زيجته السادسة، وبعدها كتبت كريم عبر حسابها بموقع الفيس بوك: “أنا حرة اكتب اللي أنا عايزاه علي صفحتي محدش يحطني في قالب ويقولي اكتب ايه ومكتبش ايه”.

وأضافت: “لا الاكونت ماتسرقش .. وانا إنسانة طبيعية أحيانا بتغضب من المجتمع وبتبقي مستفزة من اشخاصه واحداثه فبتعبر عن رأيها … أنا مش بلياتشو بيرمي عليكم ورد وطاقة إيجابية كل يوم الصبح وخلاص ! .. يوم حلو ويوم وحش”.

وتدخلت مي كساب بتعليق لدعمه غادة قائلة: “حبييتي هما مش بيتحكموا فيكي ولا اَي حاجة هما بس شايفينك اكبر من انك تتكلمي في مواضيع زي دي لكن انا حاسه ببكي لأني للأسف بأمر بنفس حاله الرفض المجتمعي دي وفكرت كتير جدا أني اعتزل لأني حاسه أني ما بقتش شبه لللي بيحصل حواليه ولا عمري هاعرف أتأقلم معاه وباكتب زيك آراء كتير جدا وفِي الآخر بمسحها قبل ما انزلها عشان باحس اني مش هاغير أي حاجة في اللي بتحصل بكلامي ما تزعليش دول بيحبوكي وشايفنك حاجه كبيره قوي”.

شاهد أيضاً

10 تريليونات قدم احتياطيات حقل “نور” فى مصر

قدرت المؤشرات الأولية لاحتياطيات الغاز الطبيعى فى حقل نور بشمال سيناء بالبحر المتوسط بنحو 10 ...